lite less, kanske?

Ahh, just nu finns det över tusen saker om jag irriterar mig på. Detta är ingen bra vecka.. inte alls!
Massor av skolarbete och vi har bara gått två veckor i skolan efter jullovet. Bara TVÅ veckor!
Allt drar igång med världens fart. Prov på nerver, massa sidor ren text plus många, många glosor i franska, redivisning om modets skillnader i USA och England (för den som vill veta finns det inga skillnader, därför är det en EXTRA rolig uppgift..) Och om möjligen ännu roligare än en omöjlig arbetsuppgift.. om jag har riktigt tur så ska jag göra ett av tre nationella prov i engelska, på onsdag Låter skitkul, ellerhur? Och allt detta bara denna vecka..
Äh, jag ska sluta klaga på skolan. Skolan är okej. Okej med ett plus i kanten. Jag tycker om min skola. Jag tycker om mina lärare och inte minst så tycker jag om min klass, ganska så mycket.
Oj, vad mycke skola det blev.

Men det finns andra saker som jag irriterar mig på också:

♦ Varför är man inte sigsjälv? Varför tvingar man andra och dra ut svar ur en? Varför är man så grymt envis? 
♦ Varför måste man jobba på en så fin skola, precis där jag vill gå?
♦ Varför måste vissa kompsiar komma i andrahand hela tiden? Förtjänar inte de lika stor uppmärksamhet?
♦ Varför är vissa gröna äpplen sura och hårda medan vissa är söta och saftiga? ( jag vill ha saftiga äpplen..)
♦ Varför ska det vara så krångligt att välja gymnasium? Funderar snart allvarligt på att hoppa över det--
♦ Varför ska bodypump vara så grymt bra träning att man går med träningsvärk i flera, flera dagar?
♦ Varför gör jag denhär listan?

Tyvärr har jag inte svaren på alla dessa frågor, bara på den sista.
Svaret på den lyder: Sofia, du gör denna lista för att du har absolut ingenting bättre för dig.

Jag tror att jag måste försöka hitta svaren på resten av frågorna sen. Det orkar jag inte nu.

Fan, min nagel gick av. Nu måste jag gå och fila ner alla andra..


Kommentarer
Postat av: jag

FÖRSONING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-01-22 @ 13:42:15

Tyck, tänk och kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0