day one and two. (I MADE IT!!!!)

Yes, i made it! Nu är jag på Teneriffa och har det hur bra som helst! Igår gjorde vi inte så mycket, vi tog det mest bara lugnt. Jag och mormor gick en sväng nere i centrum innan vi gick på gudstjänsten som morfar höll i. Sen gick vi hem och jag sloknade nästan direkt. Att jag somnar före kl 21.00 är ytterst ovanligt men om man knappt sovit någonting alls de föregående nätterna så blir det så.. 
Imorse satt jag uppe på taket och år frukost. Deras "altan" är deras tak och det är en helt underbar plats!! Alltid sol, om det inte är moln på himlen.. Men det är iaf inte skugga, helt underbart. Jag och mormor gick sedan till några superfina pooler, typ, och solade ett tag. Molen kom och gick lite då och då men när det började snåregan packade vi ihop och gick runt på stan ett tag. Det är små trånga kullerstensgator på många ställer och hur mysigt som helst. Och stort, jag trodde inte ens att det skulle vara en tiondel så stort men det är ju liksom en riktig stad, ingen liten by.  När vi kom hem från våran lilla upptäcksfär efter att ha irrat bort oss en del la jag mig uppe på taket och läste. Oj, så varmt det blev. Men skönt :)
Ja, det är sommar, riktig sommar, här. Har gått i bikini, shorts och linne hela dagen. Och självklart har jag bränt mig litegrann också, hehe :) men det hör till.

Nu ska jag duscha och göra min iordning för kvällen. Vi ska äta på någon mysig restaurang sen :)

Pusssssss.

(Jag tar så mycke kort jag kan, får fixa in dom senare.. om jag orkar och hinner)


Kommentarer

Tyck, tänk och kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0