day six

Mina axlar har samma färg som tomater och jag har snott Rudolf's röda mule. Allt tack vare dendär förbaskade solen.. Äh, jag älskar solen men jag ser knappt skillnad på mina alxlar om de är bara eller om jag har min röda sovtröja på. Hoppas att det lägger sig lite inatt. Solen tar jättehårt på en om man befinner sig på 2250 meters höjd på ett berg och under en helt molnfri himmel. Även om det blåser och är stuntals nästan kallt så tar ju solen. Man kan ju liksom inte stänga av den. Vi var på vandring uppe på Teide idag. Det var jättefint. Det dumma var bara att man inte kände hur mycket solen egentligen låg på så vipps var man bränd och röd som en tomte, nästan. Jag tycker att snirkliga kringerikrokvägar uppe i bergen är ganska läskiga att åka på. Speciellt om det är rätt mycke trafik och om busschauffören är lite smått galen i sitt körande. Ja, så var det idag. Men vi tog oss upp och ner utan större problem så det finns egentligen ingenting att klaga på. Förutom att vi alla tre är helt slut! Ända sen vi kom hem har vi liksom bara gått omkring och inte gjort någonting alls. Det beror nog på solen, den syrefattiga luften och inte minst att vi gick upp tidigt för att få plats på bussen. Jag vet, jag tjatar om solen. Men det är bara för att jag tycker om att värmas utav den.
   


Jag kommer nog att somna direkt jag lagt huvudet mot kudden, ajösssss


Kommentarer
Postat av: hannah!

ja, jag kan ju lova att jag inte är ett dugg avundsjuk. jag känner inte det minsta sug på att fara utomlands. NOWAY. HOLMSUND FOR LIFE!

2008-03-08 @ 14:01:23
Postat av: aggaan

hihi, den är verkligen superbra! jag väntade tills typ sista dagen innan jag läste den, när jag hade fått en varning hem på posten tänkte jag: ähh, jag måste väl ändå läsa ut den :) :)
kom hem nu soffi! JAG SAKNAR DIG :''(

2008-03-08 @ 15:05:30
URL: http://agneshalvares.blogg.se

Tyck, tänk och kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0