liiten utvärdering

bästa stället i huset: TAKET!
Det var typ det bästa stället på jorden! Så varmt och mysigt. Plus att man kunde vara helt för sigsgälv där uppe. Ingen insyn alls, det var bara att sola järnet. Och att ingen såg en på morgonen när man precis stigit upp och var sådär härligt söt var toppenbra!

bästa frukosten: min älskade melocotón-yoghurt
Varje morgon gjorde mormor iordning min frukost bestående av en macka, ett glas juice och en skål men yoghurt. Den yoghurten är den godaste jag någonsin smakat. Och om man inte är lika bra på spanska som jag är 'host' så betyder melocotón persika. Alltså, jag åt persikoyoghurt.

bästa shoppingen: halsbandsaffären!
Ja, är man i en såkallad turiststad så är utbudet i affärerna ganska lika överallt. Mycket, mycker souvenirgrejs och sånt som man aldrig kommer att ha någon användning för. Men jag hittade en affär som sålde ursnygga halsband som var ganska billiga och annorlunda.
 
bästa klädesplagget: adidaströjan
Varför? Jo, för att den kunde alltid användas. Efter en hel dag i solen blev man väldigt lätt frusen på kvällarna och ingenting var bättre att dra över axlarna än min älskade adidaströja. Det spelade ingen roll om jag hade klänning och leggings eller linne och jeans, den var alltid bra att ha.

bästa dagen: alla.
Seriöst, det går inte att välja. Alla dagar var så olika. En dag på Loro Parque, en annan uppe på en vulkan några på stranden och vissa bara i och omkring huset. Jag tror att jag var nere i centrum alla dagar förutom dagen då vi var på Teide. Då orkade jag verkligen ingenting. Så, alla dagar var bäst, på sina egna sätt.

godaste maten: som mormor lagade: kycklingröran. på reataurang: oxfilen.
kycklingröran år vi när vi hade varit på vandring hela dagen. Vi har alla jättehungriga och maten var underbar. Sista kvällen åt vi på en restaurang som hette Tic Tac. Den var jättefin och maten var supergod. Alla tog oxfile men med olika såser.

snyggaste killen: servitrisen på Tic Tac.
Ja, dethär låter väl lite konstigt med den snyggaste killen jag såg i Puerto de la Cruz var en svensk servitris. Haha, här åker man flyg fem timmar bort och sen är den snyggaste killen änså svensk. Undra vad det betyder, egentligen.. Visst vissa spanjorer var inte fyskam heller men eftersom staden kan kallas en tysk pensionärsstad så var utbudet inte det största. Annat var det dock på flygplatsen. Var och varnnan kille var ju snygg där! Det var bra att ha något att titta på nu när planet ändå blev minst en och en halv timme försenat.

Nu orkar jag inte mera.

Kommentarer

Tyck, tänk och kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0