know you're not alone, i'm gonna make this place your home

Mitt vanliga veckoinlägg kommer nu. Eftersom jag är ledig fredagar (för det mesta iaf) så passar det som himla bra att avsätta några minuter till bloggen då. Lite allmänt så kan jag informera om att det är väldigt varmt i Florida och Orlando just nu. Och fantastiskt fuktigt i luften. Går man utanför dörren möts man av en vägg. Bilen kokar om den stått i solen ett litet tag, de svarta sätena bränner när man sätter sig (och då menar jag verkligen bränner, gör ont som bara den..). Telefoner och annan elektronik blir överhettade väldigt fort och anstränger man sig det minsta utomhus känner man att den dusch är en himla bra idé efter endast några minuter. Sen blir man lite rödbrun här och var också om man slarvat med solskydd. Men jag klagar inte alls. Jag trivs i värmen! Dock blir det skönt när hösten kommer och man iallafall kan vara ute några timmar på dagen. 
 
Jobbet i sig trivs jag så bra med. Jag har världens finaste, gosigaste och roligaste ungar. Båda två har verkligen karaktär så ibland är det verkligen en utmaning att ta sig an dem men jag tror att det är just det som gör varje dag annorlunda och intressant. Jag har börjat tycka om matlagning och att handla i matvaruaffären är en helt okej utflykt dessa varma dagar. Den amerikanska trafiken är en baggis och jag känner att jag utvecklas i språket nästan varje dag. 
 
Tänkte berätta om senaste veckan med hjälp av några bilder.
 
Shoppa, det gjorde jag och Anna förra fredagen. Jag fyndade kan man lugnt säga. Skulle se om jag hittade ett per shorts..kom hem med fyra för sammanlagt ungefär 40 dollar = knappt 300 kronor. Lite andra grejer fick också följa med mig hem, såklart.
 
Vi gjorde en utflykt till ett stall och fick även träffa papegojor. Frågan är vilka som tyckte det var mysigast med fåglarna, barnflickorna eller barnen?


Vi gjorde en mimisemester till Daytona Beach. Helt fantastisk strand och trots att det var 30-35° i luften så var havet varmare.. Kändes skumt men barnen älskade det, vi hoppade i vågor i två hela dagar. 
 
Vi har skaffat oss en ny favoritfilm!
 
 
Och åkt mycket golfbil till skolan. 
 
Mys i soffan har vi också hunnit med. 
 
Handlat en del på Publix och fått ballonger.
 
 
Fixat till pappas nya, fina bil.
 
 
Idag hade jag dagen ledig och passade på att för första gången lägga någonsin lägga mig vid Lake Nona-poolen och göra absolut ingenting i några timmar.
 
 
Och vips så var det september.. tiden går så himla fort!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Älskar när du lägger ut mycket bilder även om det gör att jag vill vara där ännu mer.... Men "snart"

Var rädd om dig!
Kram kram kram

2012-09-09 @ 20:05:44

Tyck, tänk och kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0